Shape

לנשום אוויר נקי- ניקוי תעלות אוורור

אומרים שבית נקי הוא בית מאושר. למה הכוונה בנקי?

ניקיון הבית מתחיל באוויר שאתם נושמים. ניקיון האוויר חיוני לבריאותכם בטווח הקצר והארוך, ולכן, נקי ככל שיהיה, אם תעלות האוורור ומערכות מיזוג האוויר בביתכם לא נקיות, אתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה.

ניקוי מערכות מיזוג אוויר ותעלות אוורור הם המפתח לטיהור האוויר בבית

רבים חושבים שהמטרה היחידה של ניקוי מערכות מיזוג אוויר היא שמירה על איכות המערכות, תפוקתן ופעולה יעילה. אולם, היתרון העיקרי שתרוויחו מניקוי תעלות אוורור ומערכות מיזוג היא שמירה על אוויר נקי ובריאות כל הנוכחים בבית.

מומחים בתחום איכות הסביבה מעריכים, שאיכות האוויר בתוך הבית עשויה להשפיע פי 5 ואפילו פי 10 בהשוואה להשפעת האוויר בחללים פתוחים. אם ניקח בחשבון את החום שמאפיין את ישראל במרבית ימות השנה וגורם לכולם להסתגר עם המזגנים בחללים סגורים, נמצא ששמירה על תעלות אוורור נקיות הנה חיונית במיוחד.

גם בעונת החורף אתם עלולים להיות בסיכון, מכיוון ששימוש במנגנוני החימום של מערכות מיזוג האוויר עלול לעודד התרבות של בקטריות, מה שיוביל לתחלואה של דיירי הבית.

למה מערכות מיזוג אוויר נוטות להתלכלך ולהזדהם?

מערכות מיזוג האוויר פועלות באמצעות יניקה של אוויר. במהלך יניקת האוויר חודרים למערכת אבק, לכלוך ומיקרובים שונים, אשר לאורך זמן מתרבים, סותמים את המסננים של המערכת ויוצרים רובד מזיק שגם פוגע באיכות ויעילות המערכות.

פרט לכך, מכיוון שפתחי האוורור פונים אל מחוץ לבניין, לעיתים ציפור או בעל חיים זעיר יכול לנווט דרכו פנימה, אל תוך המערכת ולהפוך לדייר קבע או להילכד.

עד כמה זה חיוני לשמור על ניקיון תעלות האוורור?

לא תאמינו אילו דברים יכולים להגיע אל מערכות האוורור הביתיות. לא אחת נתקלנו בציפורים לכודות, בקנים שנבנו בתוך תעלות אוורור, בהתפתחות עובש או הצטברות של אבק וחיידקים שמזיקים מאוד לבריאות הדיירים בבית – אנשים ובעלי חיים – ומהווים סכנה מהותית לדרכי הנשימה.

כיצד ניקוי מערכות מיזוג אוויר מתבצע?

הדבר שהכי חשוב לוודא הוא שעבודה מסוג זה מתבצעת אך ורק על ידי אנשי מקצוע מיומנים. ניקיון פילטרים ורשתות לא מספיק בכדי להבטיח פתחי אוורור נקיים ובטוחים, ולעתים נדרשות טכניקות להסרה ומניעה של עובש, ייבוש רטיבות ואפילו תיקונים שונים.

חשוב לדעת, שגם צינור מאובק או מלוכלך עלול לגרום לאוויר בביתכם להזדהם, ולכן חיוני לבצע ניקיון וטיהור יסודיים, שיפתרו את הבעיה וימנעו את הישנותה.

איך תדעו שהתעלות זקוקות לניקוי?

בדרך כלל מומלץ לבצע טיפול תקופתי, לפני עונת הקיץ ולפני עונת החורף. פרט לכך, אם אתם מפעילים את מערכות מיזוג האוויר בבית ומתפשט ריח לא טוב בבית, אם ללא הסבר הגיוני מתפרצות אלרגיות או בעיות נשימה בקרב מי שגר בבית, בעיקר בקרב ילדים או אנשים מבוגרים, ואם אתם חשים שהמערכות לא עובדות ביעילות, כדאי להזמין איש מקצוע שיטפל בכך בהקדם.

לסיכום,

שמירה על אוויר נקי בביתכם היא מפתח לבריאותכם. שמירה על תחזוקה נאותה באופן תדיר תבטיח את יעילות מערכות מיזוג האוויר וניקיון המערכת, ובכך תבטיח גם אוויר נקי בביתכם. אם אתם חוששים לאיכות האוויר שאתם נושמים בבית, פנו לאנשי מקצוע שיבטיחו טיפול מקיף וכולל.

Shape