Shape

ניקוי וחיטוי מפעלים

המומחים לניקוי וחיטוי מפעלים

Shape

ניקוי וחיטוי מפעלים אינו דומה לניקוי וחיטוי משרדים, מרחבים ציבוריים או כל מתחם אחר. מכיוון שזו משימה שדורשת מומחיות, מיומנות רבה, ידע ויכולות טכניות בכל הנוגע לתפעול של מערכות וציוד לניקוי וחיטוי תעשייתי. מסיבה זו מעט מאוד חברות מצליחות לתת שירות טוב מספיק ולהפוך מפעל מלוכלך או מוזנח לסביבת עבודה נעימה, נקייה והגיינית.

באופן כללי, ניקוי וחיטוי מפעלים כולל את כל המבנה מהרצפה ועד לתקרה, רצפות, חלונות, מדרגות, לובי, שטחים ציבוריים, חדרי שירותים, משרדים, מערכות מיזוג אוויר וכו', כאשר המטרה היא ליצור סביבת עבודה סטרילית, נקייה, נעימה ובריאה לכלל העובדים ובאי המפעל.

לכל מפעל צרכים שונים

ישנם סוגים שונים של מפעלים, למזון, לתרופות, לכימיקלים, למוצרי פלסטיק, לטקסטיל ועוד, ועל מנת לספק שירות טוב חשוב להכיר את המאפיינים והצרכים של כל סוג מפעל. פעמים רבות עבודות החיטוי והניקיון מתבצעות כאשר המכונות עובדות והעובדים מאיישים את עמדותיהם, ולשם כך נדרשים אמצעים ושיטות עבודה שלא יפריעו לפעילות השוטפת במפעל, לא יפגעו בייצור ובאיכות התוצרים ויהוו מינימום הפרעה עבור עובדי המפעל. עם זאת, עדיף תמיד לבצע את עבודת החיטוי והניקיון בשעות שבהן המפעל לא פעיל, אם זה מתאפשר.

אמצעי בטיחות בניקוי וחיטוי מפעלים

ניקוי וחיטוי מפעלים מחייב שמירה על כללי זהירות באופן מיוחד. פרט לחומרים בהם משתמשים אנשי המקצוע שמבצעים את ניקוי וחיטוי המפעל, חשוב לקחת בחשבון את החומרים עמם עובדים במפעל במחלקות השונות- האם מדובר במוצרי מזון, ציוד אלקטרוני וחומרות יקרות ערך, חומרים מסוכנים, דליקים או רעילים, חומרים שעלולים ליצור אינטראקציה בשילוב עם חומרים אחרים וכן הלאה.

על מנת להבטיח בטיחות מרבית עובדי החיטוי והניקיון משתמשים בכפפות, מסכות, מגנים, חליפות וכדו', בהתאם לסביבת העבודה והחומרים בהם נעשה שימוש. בהתאם לסוג החומרים והתוצרים המיוצרים במפעלים יש לבחור את חומרי הניקוי והחיטוי ולהיזהר במיוחד כאשר מדובר במוצרי מזון, תרופות, חומרים כימיים או מסוכנים.

מכונות מיוחדות לניקוי וחיטוי מפעלים

להבדיל מניקיון בתים או משרדים, כאשר מדובר בניקיון מפעלים חשוב להשתמש במכשירים ומכונות מיוחדות, שיכולות לבצע את העבודה ביעילות. פעמים רבות נדרש לעבוד עם מכונות שטיפה בלחץ על מנת להסיר חומרים, כתמים ולכלוכים קשים, מכונות קיטור ועוד. כמו כן, העבודה על פסי הייצור צריכה להתבצע בזהירות רבה ורק על ידי מי שמתמחה ומיומן בכך, על מנת להבטיח שהיא תתבצע באופן בטוח ויעיל ומבלי לפגום במכונות.