Shape

מה נזקי מים יכולים לעשות לבית שלכם

הסרת עובש

בין אם אתם מתמודדים עם צינור דולף או מרתף מוצף, זיהוי המקור ועצירת כל בריחת מים נוספת היא בראש סדר העדיפויות. למעשה, נזקי מים יכולים להרוס את הבית שלכם מהר יותר ממה שאתם חושבים. בתוך 24 השעות הראשונות של נזילה או הצפה, עלולים להתפתח עובש, נזק לרצפות, קירות וחשמל, ואפילו בעיות מבניות. זו הסיבה שתמיד עדיף אנשי מקצוע לאבחון מדויק של הבעיה, תיקון הבעיה, ולאחריה, שיקום נזקי מים שנלווים לה.

תחתית הטופס

באיזו מהירות עלולים להתפתח נזקי מים?

כל דליפה קטנה עלולה להיות בעייתית. מים מתפזרים במהירות ונספגים ברצפות, קירות, ריהוט רך ועוד. אם תשאירו נזקי מים זמן רב מדי, הביטוח שלכם עלול שלא לכסות אותם, ועלות התיקונים עלולה להיות גבוהה מאוד.

  • תוך 24 השעות הראשונות

עם התפשטות נזילה או שיטפון, הוא ייספג בכל מה שנמצא בקרבתו. המשמעות היא שחפצים אישיים, כמו ספרים ותצלומים, יכולים מיד להתנפח ולהתעוות ללא תקנה, ריהוט וריפוד רכים יספגו נוזלים, קירות ורצפות יתחילו לפתח רטיבות וקירות גבס, רהיטים, דלתות עץ ומסגרות חלונות עלולים להתנפח. בנוסף, צבעים או טפטים יכולים להתקלף או לפתח שלפוחיות, ומערכת החשמל עלולה להינזק. 

  • תוך השבוע הראשון

נזקי המים נוטים להתפתח ולהחמיר. עובש יכול להתפשט במהירות והמבנה יכול להפוך למפגע בריאותי. הנזק למשטחי עץ ולקירות מתעצם, ומשטחי מתכת עלולים להתחיל להחליד.

  • לאחר שבוע

אם תשאירו נזקי מים ליותר משבוע, לוחות הזמנים, העלויות והמאמץ הכרוכים בכל עבודת השיקום יגדלו משמעותית. התפשטות העובש תגדל באופן דרמטי, והסיכונים הכרוכים בנזק מבני גדולים יותר.

ייבוש הבית הוא בראש סדר העדיפויות כדי למנוע התפשטות עובש

אם הסדרתם את עניין הנזילה וכל תיקוני האינסטלציה בוצעו, עליכם לדאוג גם לתיקון הנזקים שנגרמו למבנה, ביניהם עובש, רטיבות, נפיחות או קילוף של הקירות והחיפויים, מים כלואים ועוד.

הצעד הראשון שיש לבצע לפני שניתן לתקן את נזקי המבנה הוא ייבוש כל האזורים שנפגעו מנזקי המים. משימה זו עשויה להיות מאתגרת, במיוחד אם החשמל עדיין כבוי ואתם גרים באזור לח.

מאווררי רצפה, מסיר לחות, מיזוג אוויר ושואבי אבק רטובים/יבשים יכולים כולם לעזור בתהליך ולסייע במניעת התפתחות עובש. עם זאת, קבלני שיקום מקצועיים יכולים לבצע הערכה ולהאיץ את תהליך השיקום. ככל שתוכלו לייבש את הבית מהר יותר, כך יקטן הסיכון להתפתחות עובש גדול. 

עובש יכול להופיע תוך 24 השעות הראשונות של נזקי המים. לאחר שהוא התפתח, קשה להכחידו, והנבגים עלולים להתפשט ולזהם אזורים שלא הושפעו בעבר בביתכם. חשיפה לעובש עלולה להוביל למגוון בעיות בריאותיות, במיוחד בעיות נשימה.

הזמן שייקח לייבוש מוחלט של הבית תלוי באקלים הסביבתי, בתנאי השטח, בכמות המים ובמידת הנזק. ייבוש מוחלט יכול לקחת בין כמה ימים לכמה שבועות, אבל, בדרך כלל, עבודות שיקום נוספות יכולות להתחיל תוך שבוע אחד.

צעדים מידיים שיש לנקוט לאחר שנגרמו נזקי מים

כאשר יש הצפה או נזילה גדולה, יש כמה שיקולים מעשיים ובטיחותיים מיידיים. משפחה וחיות מחמד צריכים לצאת מהבית, ולאחר מכן, אם זה בטוח ואפשרי, יש לאסוף חפצי ערך נגישים.

אם תיבת המפסק נמצאת במקום יבש, יש לכבות מיד את החשמל. אם המפסק רטוב או שאתם צריכים לעמוד במים כדי לגשת אליו, התקשר לחברת החשמל שלכם כדי לבקש מהם לכבות אותו. מים הם מוליך חשמלי, מה שמגביר את הסיכון להתחשמלות רציני ואפילו מוות.

כמו כן, מומלץ ליצור קשר עם חברת הביטוח בהקדם האפשרי לאנשי המקצוע שאחראים לטיפול נזקי מים ובעיות אינסטלציה. אם הנזילה היא כתוצאה מהצפה של מי ביוב, זה עלול להוות סיכון בריאותי פוטנציאלי, ולכן יש להרחיק כל דבר שבא עם הנוזלים המלוכלכים במגע.

Shape