Shape

ניקוי יסודי של פסי יצור

הניקיון חשוב בכל מקום עבודה, ולכן יצרנים חיוניים הופכים את ניקיון המפעל לחלק מהותי בתפעול היומיומי שלהם. אולם, ההיגיינה הטובה ביותר במפעל דורשת יותר מאשר ניקיון בסיסי – נדרש לפתח ולהקפיד על הרגלים של ניקיון בתוך העסק.

הבטחת ניקוי מפעלים דורשת זמן ומאמץ, אך היא מעילה לעסקים, לעובדים וללקוחות. המדריך שלנו מכסה את כל מה שאתם צריכים לדעת על ניקיון מפעלים ופסי יצור, גזרו ושמרו.

מדוע ניקיון מפעלים ופסי יצור כל כך חשוב

  1. זה מאפשר לכם לעמוד בתקנות התעשייה, לשמור על בטיחות העובדים והלקוחות ועל תקני בריאות ותברואה.
  2. זה מגביר את פרודוקטיביות במפעל, שכן מפעל נקי הוא מפעל המאפשר לכוח העבודה שלו לבצע את עבודתו כראוי. מפעל נקי ומסודר מקל על העובדים למצוא את מה שהם צריכים בקלות ובמהירות, מפחית טעויות אנוש ומפחית תקלות.
  3. ניקוי פסי יצור, מכונות ומכשירים מבטיח אריכות ימים ותקינות של כל הציוד במפעל. זה משפר את יעילות העבודה, מבטיח תפוקה עקבית ומונע עיכובים בשל תקלות והפסדים כספיים.
  4. שמירה על ניקיון המפעל מבטיחה עמידה בתקנות היגיינה של המוצר שמיוצר, כך שניתן יהיה להבטיח לצרכנים רכישה ושימוש בטוחים.

שיטות עבודה מומלצות

ראוי לציין, כי ניקיון במפעל לא אמור להיות דבר חד פעמי. למעשה, הוא חייב להיות חלק קבוע מהפעולות היומיומיות בעסק, וכדאי להשקיע בו בהתאם.

  • רכשו את הציוד הנכון

השלב הראשון במשטר הניקיון של פס היצור שלכם הוא קניית הציוד הנכון והדרוש. במקרים מסוימים, יצרן המכונות שלכם עשוי להמליץ ​​על המוצרים הטובים ביותר, ואם זה המצב, כדאי לעקוב אחר עצתם.

  • קבעו זמן ניקיון

כפי שצוין לעיל, תרבות ניקיון יעילה צריכה לכלול פעולות קבועות. עם זאת, חשוב לתזמן שעות קבועות לניקיון המפעל ולעודד את הצוות לדבוק בו. זה יכול להיות משבצת זמן מסוימת בכל יום או שבוע, תלוי מה נדרש למפעל ולפסי היצור.

אם אזורים מסוימים צריכים להיות ריקים לצורך ניקיונם, כדאי ליידע את העובדים על מנת שיידעו מה מצופה מהם, והם ידאגו לפנות אותם בזמן, כדי למנוע הפסדים עקב השבתת מכונות.

  • ניקוי קבוע מול ניקיון אינטנסיבי

ככלל אצבע, על חברות להיות בעלות דפוס ניקיון קבוע במפעליהן – הדבר אמור לקרות על בסיס קבוע, כמו למשל בסוף כל יום עבודה.

ניקוי רגיל צריך לכלול שיטות היגיינה בסיסיות, שישתנו בהתאם למפעל ולאופי העבודה, ויכול לכלול פעולות כמו ניגוב מכונות וציוד, שטיפה וכדומה.

עם זאת, מעבר לניקוי הרגיל, יש להקצות זמן לניקוי אינטנסיבי יותר, שוב, שמתוזמן על בסיס קבוע, אם כי לא צריך להתקיים לעתים קרובות כמו הניקיון הרגיל. 

ניקוי אינטנסיבי צריך לכלול פעולות שאינן כלולות בניקוי הרגיל, כמו:

  • ניקוי יסודי של מכונות, משטחים וריצוף
  • ארגון מחדש של המפעל במידת הצורך
  • שימון מכונות
  • פירוק, ניקיון והרכבה של רכיבים

שקלו ניקיון בכל שלב

בעוד שניקיון המפעל ללא ספק ישפר את הביצועים, חשוב לזהות תרחישים שבהם בעיות במפעל עלולות להשפיע על הניקיון שלו. שקלו באופן קבוע את נוהלי מקום העבודה וחפשו שיטות היגייניות יותר במקומות הנדרשים, כך שתוכלו להקל על עבודת הניקיון.

הטמעת תרבות ניקיון במפעל

תנו לצוות את ההכשרה הנכונה. הצעד הראשון שיש לנקוט בקידום ניקיון מוגבר ברחבי המפעל הוא לוודא שלצוותים יש את ההכשרה הנכונה, זו שמשקפת את השיטות הנדרשות.

כחלק מההכשרה כל עובד צריך לדעת מה מצופה ממנו. כמו כן, כל עובד צריך להכיר את הציוד שבו הוא נדרש להשתמש והיכן הוא יכול להשיגו.

תקשרו באופן גלוי. הטמעת הרגלי היגיינה חדשים או שיפור הנוהג הקיים צריכים לעבור אל העובדים באופן גלוי, ברור ופשוט. חשוב לקבוע את שיטות העבודה, להגדיר אותן, לתת לעובדים זמן להסתגל, לתת משוב ולעקוב אחר ביצוע ההנחיות.

גם לאחר יישום תהליכי הניקיון החדשים שלך, כדאי לבחון את הנושא מחדש עם העובדים שלך כך שהם יאמצו אותו כחלק ארוך טווח בעבודתם. כרזות על רצפת המפעל ותקשורת שוטפת יעזרו לזכור את המסרים והפעולות המרכזיים, כך שהם ישתלבו בתפעול השוטף שלכם.

ניטור ההתקדמות מאפשר לבחון מה עובד, ומה לא. אם יש הוראות שלא מתבצעות במלואן או כראוי, יש לתזכר את העובדים או ללמד אותם מחדש כיצד יש לבצע את המלאכה.

Shape